torsdag 15 maj 2008

igår = slöjdardag = roligt

Fint besök av Elin, Tilda Bus och Elisabet i BjennBua där vi slöjdade hela dagen.
Här tar de två sistnämda en vilopaus "med kärlek" som Elisabet uttrycker sig.
Vi snickrade, böjde, klippte, skar, vände, vred, borrade, klistrade, studerade, skrattade och svor.
Svårt och "lätt" och de säjs att det är vägen till målet som är mödan värt.
Kan bara hålla med om det. Jag hade en fantastiskt trevlig och rolig dag som avslutades med björnspaning. Resultat: en stor ensam björn knappt en kilometer från gården. Den kom och "hälsade på" bakom vårat "fjös" senare på kvällen.
Fy håliken, nu börjar jag kännas insnärjd mitt revir krymper.
Blivande krusfat.

Elisabet snickrar pinnar och är lite brydd hur det ska gå.

Full koncentration. Lagomt långt?
Inga måttband här inte, det ska gå på känsel.






Titta här ! Resultat blev det för en av oss.
Önskar bli bjuden småkrusa ur detta fat så småningom !?
Tack tjejer för en finfin dag tillsammans med er.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, måste skriva vad jag sa när jag såg detta...SATAN! Eftersom du känner mig förstår du nog vad denna känsloyttring står för! Gu va roligt och gu va fint och GU va duktiga och kreativa ni är! Ja jäman! som Nisse Flint skulle ha uttryckt det, jag vill gärna äta krusa från ett så vackert fat!!
Jonsson

Elisabeth sa...

Ni är välkomna =)
- å nu e krusfate färdigt! Finns en bild på min blogg.