lördag 22 september 2007

Päran och stenan

Har nu tagit upp min potatis.
Tack söta "motta" för de sju sättpäran jag fick av dej.
Kolla vilken skörd.
Nu ska jag äta upp dom med en klick smör och
han jag är gift med ska få några stycken också
så kanske han förstår att vi borde ha ett lite större pärlann nästa säsong.


Jag har fått en stor, fin, rund/oval sten också det av min moster Motta.
Kan säja att jag samlar på såna. Har fyra.
Jag har en kompis som säjer att den som samlar på stenar aldrig blir rik
på pengar... äh, jag tar risken. Jag är en stensamlare och fjällkonamnsamlare.

Namn tar inte så stor plats och stora runda stenar är inte så lätt att hitta
därför passar det bra att samla det när man har lite plats i huset.
Appropå det, är det någon som har några fjällkonamn i sitt minne
så vill jag gärna få ta del av det.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Färskpäran som är kokt, lite smör och salt... jag det är godis det... Och kalla pärer med lite kaviar.... Gatt!!!

elin sa...

Du fick till ungefär lika mycke pärer som oss...
Jag vill också samla på nåt.

karin sa...

Elin du samlar ju reda på nåt...hästar. Du har flera än vad jag har stenar.