torsdag 13 september 2007

Klater och rosor

Det bara klater för mej med apparaten. När jag skulle överföra bilder från digitalkameran till datan för att kunna visa er mitt senaste projekt gick det inte. Jag har använt min prövotid i fotoprogrammet färdigt och måste registrera mej. Gjorde så och skulle få en kod via e-post men icke sa nicke det har inte kommit något sådant. Jag gjorde detta för ett par dagar sedan ??Måste kontakta min support igen. Elin, är beredd !

Alltnog, projektet består av ett gammalt hörnväggskåp i faner och det har fått ett nytt utseende. Det blev översållat med rosor och en svart ängel får vara mitt i blomsterprakten.Skåpet ska få sin plats i mitt "rosenrum" och det kommer att få skydda mina rosensaker.
Har inte så många än men det är det som är så kul att fantisera om ! jag vet inte vad som kommer i min ägo framöver. Det ska vara väldigt särskilda ting för att få bo i mitt rosenskåp.Rosenrummet kom till i ett tillstånd när jag var så lej hellyhansen-gubbarna, snusen, ve´rate och jaktpratet. Jag behövde då ett rum för mina romantiska drömmar och det är så kul att ha detta rum även idag.
Den som hälsar på mej över en natt får bo i rosenrummet, men bör inte vara allergisk för rosendoft för det kan det bli lite för mycket av ibland.

"Rosor är rosor om än i spruckna krus och snus är snus om än i gyllne dosor" läste jag på en vägg i huset som Sveriges nationalkonstnärer Carl och Karin Larsson lät inreda.
Kan bara hålla med.

Inga kommentarer: