måndag 24 september 2007

Jippi äntligen älgkött !

Har idag blivit med älgkött, en hel halva! Nu blir det bultbiff och nyupphackade finfina potatisar åsså en sked vinbärsgele. Det äter vi bara på hösten och smaken sitter i länge....

Eftersom min gubbe sköt älgen så får han tungan och hjärtat och de ställer till bekymmer numera. Jag tycker inte om de delarna av älgen. Som tur är vill min mamma gärna ha tungan men det andra? Man kan ju röka det men det bär på nåt sätt emot att äta av livspumpen. Jag har förändrats trots mitt förflutna som slaktardotter. Kanske någon har en ny kreativ ide om vad man gör med ett älghjärta?

4 kommentarer:

elin sa...

va gott med bultbiff!!! Är det gele från mina buskar :)

elin sa...

får man svaret på gåtan snart och vad vinner man om man har rätt??
För, jag vet, jag vet, jag vet.....

karin sa...

Nja,bären från dina buskar är i frysen än..jag tror det blir köffs.
Svaret på gåtan får du gärna ge, för jag tror du kan det. Vinsten är att få ge en ny, gåta alltså.

Elisabeth sa...

Ååååhhh, rökt älghjärta.... ÅÅHHHHH..... *slurp i mungipan*