onsdag 5 september 2007

Lust till

Vad har jag lust till idag?
Jo, kolla lite på min nya apparat.
Ja, jag menar den bärbara datan.
Det blev svårt för killen från banken
när jag pratade om min apparat.
Förstår inte att allt ska kopplas till 6.
Bör kanske tänka mig för.

Lust till att baka en kaka, knyta fransar
på trasmattorna som ligger där och väntar
och att gå en tur med vovvarna.
Tiken löper mitt i jakten !! hemska natur och
sex månaders valpen är för liten att vara med
på stora jakten.

Lusten får ju begränsa sig till det som erbjuds
på Djupudden förståss. Annars hade jag nog
lust till ett bad i varma källorna på Island just idag.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Idag ska jag städa ur min gamla lägenhet, tvätta kläder, baka fikabröd, stryka kläder.... Jag tror att Island är en bra idè. Jag hänger med om du drar dit. Jag lovar att ta på mig en snygg baddräkt med volanger och en badmössa med blommor på :)

elin sa...

jag vill också följa med. jag tar en baddräkt med rosa prickar och en yllemössa med tofs.:)