fredag 7 september 2007

Bara roligt

hade jag i gåreftermiddag och kväll.
Först träff med mitt finafina gudbarn A då vi åt en jättegod wokad kykling på en liten krog.Sedan åkte vi tll hästhagen och träffade sexsmå söta russin. Mjuka mular blev vi undersökta av.Det killar så gott men rätt som det är vill en liten munsmaka en bit av tröjan ! Ajabaja lilla ponny.I kvällssolens sken lyser dom som bärnstenar dessa vackra djur.
Senare var jag på föreningen Vävrumpan som ägnar sig åt fika, prat och skrattande med varandra. Vävstolarna trampas också så ibland ramlar de vackraste konstverk ur och gläder oss alla. Tänk vad vi kan.

Nu har jag städat bort min egenhändigt odlade krasse.Vilken rejäl blomma det är ! Luktar inte gott ( jag gillar inte ärtor och groddar som det luktar som ) men den fyller sin plats. Den har tagit jättestor plats bland mina kryddväxter, nästan kvävt dom med sin frodighetJag får göra på annat vis nästa år.

3 kommentarer:

karin sa...

Äntligen fick jag till det, Jippi.

elin sa...

duktiga mamma och utan mej!!

Elisabeth sa...

Pigg pink borde man söka patent på, så att om man gör ett läppstift eller liknande så kan man kalla det för det :)