tisdag 5 oktober 2010

inne och ute

Nu hänger den där, kristallkronan, och blänker och gnistrar !
Och jag är nöjd... än så länge.
Inte så värst bra bild med mobilkameran.
När solen lyser på den blir det rena rama discot i kammar´n. haha
-
Ute har jag jobbat på bra till måran...
burit in alla attiraljer som jag måste ha ute på sommar´n.
Bytter, krukor, spadar, baljer, möbler osv...
Kvar blev symaskinsbordet och den gamla järnplattan som är tung som bly.
En liten försenad krasseblomma har klamrat sig fast och den lyser starkt och ger
förhoppning om en ny vår och sommar nästa år igen.
Nu kan man vara inomhus på kvällarna och mysa i ljusskenet av lyktor, ljusstakar och lampor som våra hem ( jag pratar för alla nu för jag tror det finns det i nästan alla hem idag) är fullproppade av.
Själv ska jag bara glittra ikapp med kristallkronan. Häpp.
---
Må så gott du som tittar in här och du, LEV VÄL !

2 kommentarer:

elin sa...

Det blev snyggt med takkronan. Mysigt att sitta under det glittret, kanske det blir nobelmiddag?

Anonym sa...

Men va fin den blev !
Varför är du tveksam-"änså länge".Vad menar du ?
Motta