söndag 25 april 2010

Irland i mitt hjärta nu...

Möttes av en välbekant doft i Dublin men hade lite svårt att veta vad.... det var hyacinter, vita hyacinter som blommade så vackert tillsammns med andra fina blommande växter i parken
St Stephen´s Green som finns i västra delen av staden.
Solsken men lite kyligt. Ett väder som passar mej utomordentligt!
En av många höjdare på min resa var denna utsikt.
Vid Atlantkusten i lilla samhället Doolin, Co. Clare, såg jag detta från det rum vi hyrde på
Atlantic View House, ett trevligt guesthouse.
Cliffs of Moher i bakgrunden, Atlanten, stenmur, grönt gräs och en rolig flock med nötkreatur.
I stenmurs-svackan såg jag delfiner som hoppade.
En drömsyn, jag var tvungen att nypa mej i armen.

I Connemara Nationalpark tog jag den här bilden. Vackert och sagolikt.
---
Jag har flera hundra bilder från resan så det kommer mera....
---
ps. jag har sett första björnen, titta in på BjennBu´bloggen.



4 kommentarer:

elin sa...

men jäklars vilken fin överstbild!
Vill se mera från din resa.

elisabeth sa...

Vad fin den var med svanen. Vilka kontraster =)

Karolina Sundqvist sa...

Jag dör vilka fina bilder.. jag vill också se mera och höra om den såklart också! Kramar

Malla sa...

Samma kommentar här...OJOJOJ va fina bilder...förstår att du haft det tokhärligt!!! Kram ses ikväll!