tisdag 23 februari 2010

Jag får spunk på kallvere !
Brukar inte bry mej så mycket om vädret men jag skulle behöva plusgrader i några dagar.
Varför?
Jo, jag har ingen värme på övervåningen där jag har saker som inte används alla dagar och där är det kaos !!! Vill inte vara där och greja när det är kallt. Frys om fingran då...
Oordningen kommer sig av nyanskaffning av ett linneskåp och avyttring av ett skrivbord mm.
Julsakerna har inte hittat tillbaka till sin plats, skynket som ska hänga för sakerhyllorna tog jag ner för att tvätta till jul osv. osv. osv
Å andra sidan, vad spelar det för roll....? Ingen mer än jag bryr sig...
Snart nog blir det vår och försommar och värme nog för att fixa till det uppepå
och sätta penseer i alla de färger i mina två fynd från logen.
Ett "elemanjerefat" och en skrotlåda.

Måste tänka positiva tankar när man "håll på å bli lej".

Ha de så gott i kallvere !

2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Härligt att se att det är fler som har oreda. Jag har i alla fall sopat och städat undan flisor, spån och näverbitar från den halva av vebon som blivit tom, det är där jag är mest när jag är hemma, så nu kan jag njuta av prydligheten där!

elin sa...

Nu skiner solen!