lördag 18 april 2009

Snöläget hos oss på Djupudden denna härligt kyliga, krispiga morgon.
Kan bli en kanondag idag med "skaran" och solsken. Och jag måste åka härifrån... arbetet som inkräktar på fritiden, du vet. Det här är även ett bra väder för "bjennan" som lätt tar sig en älg på detta före. De har vaknat nu och första obs´n är gjord, här ute på isen. En ljus björn som gick emellan öarna och såsmåningom in på fastland där SÅ och jag kunde spåra den längs vägen.
Nu börjar det.. min tid nära huset! och min trädgårdsruta som inte ens tinat fram!
Den finns under snöhögen här nedanför.
Vägrenen har inte kommit fram än så inga tussilago här inte.

Bara snö, snö, snö, men tur för hundarna som tycker det är svalt att tumla runt på.

Bilderna är mörka men de är tagna strax efter sex nu till "måran".

Trädgårdslandet är väl inpackat och det är svårt att tro, lika varje år, att om en månad går det gräva och kanske t o m så frön där!?

Kunde inte hålla mej från att köpa hem denna skönhet !
Men det är lite svårt att bara lämna den ute för det verkar kallt i den gamla kaffepannan.

Önskar Dig fina dagar i vårvintertid eller vårens tid som det är längre söder ut.






6 kommentarer:

Malla sa...

Jasså dom har börjat vakna nu...då kommer jag snart å hälsar på dej...

elin sa...

åå, va fint med en pangse (kan inte stava), riktiga vårkänningar får jag

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in å önskar dig å alla nallar en trevlig helg. Kram

Annika Christensen sa...

Oj oj så mycket snö och jag som skall klippa gräsest imorgon.
ha det gott
annika

Karolina Sundqvist sa...

Oj, jäklarns vad spännande att de vaknat.. Du får ta och skotta fram din trädgårdsruta :) Kramisar

Ingela sa...

Det blir väl härligt när sådden är i marken. Lite kylslaget såg det ut för pensén. Vi kan höras i veckan om fredag.

Ses snart
Ingela