onsdag 18 februari 2009

Mina plädar ligger nu färdiga för användning och det känns bra mycket bättre än allt växtfärgat garn som har legat i korgar, påsar och kartonger, i skrubbar och garderober. Nu är det bara att mysa i en härlig pläd som fortfarande luktar av växterna, stenlav, daggkåpa, lökskal, björklöv, koschenille och enris.
Jag känns riktigt förmögen....
Kan inte med kameran, färgerna blir inte vad dom är !?

I ett inlägg förut klagade jag lite om min tid och här ska du få se varför.

Jag är inne i en tillverkningsvåg av pappersklipp, stickning, broderi, snickring och i huvudet snurrar hur mycket ideér som helst, möjliga och omöjliga.
Det är faktiskt flera år sedan jag har varit i slöjdvärlden som jag är just nu.
Roligt och jag antar nödvändigt för mitt välbefinnande! Men då är det jobbet som blir för mycket! Tänk om jag kunde få vara ledig från det när de här "skaven" kommer !?
Önskedrömmar kan jag ju ha, va?


På gång............att bli bilder som kanske någon tycker om....
För mej är det oftast vägen till den färdiga bilden/saken som är roligast och intressantast.


Jag spelar den här cd´n i ett, i ett och njuter av vackra, spännande kvinnoröster som sjunger folkvisor som tar andan ur mej.
Emma Härdelin, Kersti Ståbi, Johanna Bölja Hertzberg och Katarina Hallberg sjunger om Kärleksbrev och Ryska satelliter.
Jag rekommenderar, lyssna om du har möjlighet.

---
Allt för nu.
Ska lämna bort "apparaten" för insättning av ett photoshop-program som jag längtat efter och särkilt nu eftersom jag går på en sådan kurs sju måndagar i rad.
Fast jag undrar vad jag ska göra med de kunskaperna??!!
---
Ta vara på var minut, men glöm ej vilan.
Ha det bra alla!

Just ja, Malla nu får du utmaningen att visa din sjätte bild i din sjätte mapp.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Du väcker min längtan, men snart är verkstan klar. Har inte beslutat än om jag ska våga olja golvet själv eller låta någon annan... Under tiden skriver och ritar jag ner "inkommande" idéer. Och på lördag är det pappersblommekurs och därtill hörande Melodifestival. Kram på dej!

Anonym sa...

Tackar, det va vänligt att du kommer ihåg mej å....
Kramen till dej!!!

Anonym sa...

Hej Karin! Ja den skivan är sååå bra! Men vi blir också bra;o) Nu kan vi sjunga om Fes-Jante med sitt långa metspö som äter getlort och om kossan som heter Metti och Metti och höna som heter hyggli på tyska, de du! Då skulle du ha varit med. Synd att du inte kan klona dig Karin.
Kram Jonsson uti Jons Jons Jons