måndag 28 juli 2008

kaffepaus i skogen

Tyra och jag for till skogs idag med fika till SÅ.
Han röjer på Rönnhögen och värmen är svår så vi ville muntra upp han lite !
Vi hörde vart han var för han höll på och fila sågklinga när vi kom.
Tyra tycker också det är jobbigt när solen skiner.

Mmm, gott med nykoke kaffe.

Atteraljer som han behöver i arbetet.

Vi sökte oss till skuggan och satt oss ner i blåbärsriset
som dignade av bär så byxorna blev blåprickig och
Tyra hon plockade faktiskt åt sig flera stycken, liksom jag. Något tidigt att plocka ännu.
Hon studerade trädtopparna noga men vad hon såg vet inte jag.
SÅ startade sågen och så var det slut på rasten.


En mysig liten utflykt, på en annars vanlig måndag.



Vi for hem och badade i sjön både hunn och jag. Härligt.

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Vad heter nen fina blomman som du har överst på bloggen? Gu vilken fin blåfärg! Såg gott ut med kaffe i skogen.

Anonym sa...

såg varmt ut tycker jag, fast gott med fika

karin sa...

Vet ej vad blomman heter. Det är en av mina favoriter och de syns verkligen med sin intensivt ljusblåa färg.
Kanske någon vet namnet?

Anna Nilsén sa...

Det är faktiskr rätt så härligt att vara hemma själv, lugnt och skönt. Mer jobbigt att behöva hålla koll på hundarna..
Vi kunde skåda mycket fint under helgen i Fäviken . Men värmen gjorde nästan så att vi kurkade.

Anonym sa...

Lyllo dej som har fått ett räkneverk på din sida... jaa vi får se om vi tar oss så långt upp i björnskogarna...tveksamt...men det skulle va kul! Kram

Nästankusin Erica sa...

Oj....vad ditt räkneverk tickar på!!! X-tremt varma hälsningar från kattpasserskan....