fredag 4 juli 2008

blandade karameller

En titt in i rosenrummet bjuder jag på idag.
Här har jag min tillflykt när jag känns romantisk, flickig och är lej på "käraprat".
Mina gäster kan också få sova över här.
Bonaden är ny för mej efter vinst på en auktionssajt.
Den är såååå fin och ordspråket är så sant, friden behöver man hjälp med....


Loppisfynd: sex felfria rosenkoppar och ett underbart överlakan bara låg där och väntade på mej och rosenrummet. Var? jo hos Månica i Tullingsås, såklart.

Dessa har jag fått som present av en annan Monica som fick inviga dom för ett tag sedan.
Kopparna är så söta och bra att dricka ur.

SÅ och jag smyckade infarten med denna skapelse i gårkväll
när det var så varmt så vi höll på att svimma..... men nu står den där och bara är...

Plockade också fram en riktigt utsliten och egentligen ful kaffepetter men efter litr oljeputs och en söt ljusrosa blomma blev det jättefint. Den pryder bordet nere vid sjön.

Pillerill tycker det är nästan outhärdligt varmt men han vill inte bada inte ens blöta sin tass.

Tyra hon går det bättre för hon badar och svalkar sig då och då.
Men mitt i dagen vill båda komma in för där drar jag för persienner och gardiner så vi har det svalt. Fläkten får också tjänstgöra.
Nu åker jag på en sällskapsresa till Skåne.
En vecka ska 9 flickor,tjejer,kvinnfolk samsas om ett hus och en minibuss.
Ser verkligen fram emot det.
Arvet efter min svärmor Ada sprider sig och glädjer mej med att komma upp lite var stans på gården. Är det brandlilja? Fina är dom iallafall.
Ha det så gott alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du får det i rosenrummet! Ser fram emot nästa gång jag får tillfälla att besöka det!
Önskar er en skön Skåneresa!!
Jonsson

karin sa...

Välkommen Jonsson och du, ta med dej fjåsen.
Skåne here we come!!!!!!
Kram.

Anonym sa...

Brandlilja eller Tigerlilja, jag har några liknande i trädgården!

Grindelunda sa...

Vilket härligt rosenrum du visar. Känns riktigt som om man vill gona ner sig bland kuddarna.
Vad glad jag blir att du kikar in lite då och då.
Kram från Gunilla

Anonym sa...

Så fint du har i ditt rosenrum. Bilderna kunde vara hämtade ur värsta inredningstidningen.
Loppiskopparna påminner mig om när jag var hos mammas moster Karolina och vi fick kaffe ur likadana koppar (jag fick ju förstås sockerdricka)
/Maria