lördag 26 juli 2008

Fy för värmen

Herreminje, vad det är varmt. Jag tror jag dånar! Tycker om sommaren men inte ökenhetta!
Jobbar denna helg och kan såklart inte göra som jag helst vill, kyla av mej i härliga Vattudalen.
Det brukar göra susen för min kropp såna här hemska, heta dagar.
Jag har en svettdroppe hängande i näsan, en liten flod bakom varje öra och det svider i ögonen av svetten som rinner utöver huvvepanna i sån mängd så ögonbryn och fransar inte räcker som skydd, det är inte kul! Men håret lockar och krusar sig! Fjanthår!!!!
Sluta klaga tänker du väl, men se jag tycker inte om när sola gassar och luften dallrar och står still.
Nää, fram för lite lagom västablås.
Tack för mej och nu ska jag kyla av mej i en fjantig dusch!!!!! Go´natt.

3 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

Håller HELT med tidigare talare!!! Fy för värme, jag är inte gjord för detta varma väder. Zick-zacka mellan de små ynkliga skuggplättarna, det är det man får göra eller sitta i skyggan under en markis, dricka MASSOR av kalla drycker och hoppas på att någon ynklig vindfläkt skall dra förbi. Nej tacka vet jag ett stilla vårregn eller en fiiiin vinterdag med ett par minusgrader :-)

Anonym sa...

Ni är ju tokiga båda två!! Har nu solat och badat i 3 HÄRLIGA dagar!!!! Kan ha det så här i 2 veckor till!!!! Men jag vill ju förstås inte vara på jobbet.. :)))

Elisabeth sa...

Inlandsvärme är inte skön när den gassar på rejält.