tisdag 4 mars 2008

odlarglädje och vad gör jag nu?

Jag har satt frön med entusiasm och glädje och läser på påsen att det tar 2-3 veckor innan de små liven ska tittar upp. Men efter 3.4 dygn har stockrosorna växt upp ett par centimeter!
Vad gör jag då?
För varmt, för mörkt, för ljust...... bestämmer mej för att leta växtbelysning. OCH det kommer att kosta tusen pengar, kanske... vad gör jag då?
Tänker... vart ska jag sätta den belysningen....på Flata eller hemma...
Nää, kanske köper jag mina plantor till sommaren. Ska tänka lite till och glad blir jag om jag får tips från er bloggläsare.
Solen skiner och snön bländar ögonen idag, nu ska jag ta en promenad innan arbetet kallar.
So long!

1 kommentar:

Nästankusin Erica sa...

Kan man få boka en plats vid ert matbord den 21/3......? :-)
Jag tar nästan ingen plats och är en jäkel på att diska efter maten....:-)