tisdag 11 mars 2008

hemma nu

efter 6 dagar i city är jag nu hemma i ödemarken igen och det är jätte jätte skönt.
Har sovit törnrosa sömn i natt och vaknar med spritt i bena och lust att greja!
Har sorterat en säck med oklippta matt-trasor och nu snurrar tvättmaskinen med
härliga gamla påslakan i fina färger. Nu är det bara att sätta fart på saxen och jag tror det blir en matta i rosa toner härnäst.
Två koppar kaffe och sprak med värme från vedpannan förgyller den här morgonen.
Det börjar bra idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du ha så finns här nyratade lakan. Ljusgröna och rosa till din tjänst;o)Nu vill jag bara vila under vackra lakan/
Ingrid

karin sa...

Jo,jag tackar ,under vackra lakan?
Klart jag vill ha lakan med så fina färger.
Hämtar när du är ledig.
Lev ut! Ingrid!

Anonym sa...

1. Behöver man en matta så tar man fram vävstolen och väver den. (hemslöjd)
2. Det är så mysigt att väva, avkopplande och kreativt. (handarbete)

Kram
Hemslöjdsvän