söndag 11 december 2011

Julstök i adventstid...

                                   Tillsammans är bäst! Att med god vän få göra julgodis är en höjdare!
                                       Vi fick till sex olika sorter, tre enligt LCHF och tre "giftiga"!
 Mandelmassa, rom och saffran i muffins blev så himla gott.
 Tryfflar med glöggsmak, årets Blossa med kaffesmak, mums!
 Joppe han tittade på och förundrades över vilken tid det tog???
Han försökte tala om att han fanns också... men matte bara snodde runt i köket!
 Nu har jag goda fina julfrestelser i mina burkar tack vare Ingrid.
Snöbollar som smälter i mun och smakar kokos, ischoklade med apelsinsmak, mandel-och chokladebollar
och en godbit som smakar rom-hallon och kokos. 
      Slutklämmen blev en sup med mörk rom och den satte sig som en smäck i gomseglet, kan jag tala om!!!

Har du sett vilken liten glädjespridare?
Jag tror hon tar alla i sin famn och välkomnar glädje och ljus i juletiden....

6 kommentarer:

elin sa...

Meeen, jag förstod att jag missade nåt igår ;)

DeBeer sa...

Mumsmumms..... och här blev det "bara" jätterussin, aprikoser, torkade äpprlringar, val- & pecannötter och clemmentiner för hela slanten!!! Jag har inte ens en pepparkaka!

Anonym sa...

Jösses så mkt. GODIS!Jag säger inte mer om de.
Jag har stoppat i mig ett trad.julbord + lite av vildsvin,inkl.kalvdans med björnbär. Mkt vällagat och gott.
Njutit av Lucia 155 m. nere i Sala silvergruva.
Kram /motta

Anonym sa...

Jo du Karin! Det blev en väl använd dag! Ja Elin du missade något du! Tack för en trevlig och produktiv dag/kväll Karin <3
Jonsa (Sygga bilder!!)

strömmas sida sa...

Ojoj, vad mycket godsaker ni har gjort :-). Får du ha det ifred tills julen?

karin sa...

Motta, jag antar det var annorlunda med Lucia nere i en silvergruva!? Skulle varit med dej där...
Erica, det är väl inte bara???
Elin du missade det roliga att vara hos Jonsa men godiset ska du få äta av på juldagen.
Strömma, jag får ha det i fred! men värsten är jag själv så nu får det bli diciplin!!!!
Jonsa jag tackar igen för uppvaktningen, tack, tack för jättesköna strumpor och "smörja" nu går jag som på små moln!!!