onsdag 21 december 2011

God Jul till Er alla...

 Mitt gladaste och kuligaste minne från Bremen är när Monica gav mej, som födelsedagspresent, en åktur i den mest fantastiska karusell jag sett!!!! Jag kändes som sju år igen och stog där bara och gapa över allt det fina och märkvärdiga som fanns på den karusellen.

 Vacker musik strömmade ur högtalarna och vi satte oss i varsin liten båt och gungade i väg storögt tittande på fina änglar och fina färger....


 ... men eftersom karusellen tog fart blev det annat av!!!

 Å änglarna bara stog där och såg fina ut medans jag snurrade och slängde så huvve höll på fara av!!
Medans jag skrattade så jag höll på dö för det var så himla kul så tappade min kamrat fattningen och höll på kolavippa av det!! Hon kan inte åka karusell trodde hon!! Här hade hon inte något val så filmen hon skulle ta på mej och min "present" blev en rysare med lungnet före och en stegrande, hisnade färd därefter, då allt bara rusar förbi upp och ner och hit och dit med en smått hoande och skrikande Monica. Stackars henne!
 Men jag fick mej ett gott skratt som räcker än...
Nöjesfältet var placerat alldeles intill kyrkan som låg vid torget där all julhandel fanns.



Där inne vilade vi ut och tände ljus för våra kära som inte längre finns i livet. Jag tänkte i första hand på min mamma som dog på julaftonsmorgonen i fjol.
Ett år går fort... mycket händer på ett år... jag har lärt mej en hel del det här året... hur saker och ting kan förändras... allt är inte som man tror... och jag har sörjt mer än en förlust detta år.

Bröderna Grimm levde och verkade i Bremen och där står dessa gatumusikanter som ett minne av det.
Det var som en sagovärld för mej att komma dit och jag har sett och upplevt så mycket så det räcker för lång tid framöver.


 Nu önskar jag dig som hälsar på här en
 riktigt God Jul !
Var rädda om varandra!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Vilken härlig höst du har haft! Förberedelser inför julen och resor som verkat fantastiska!

God Jul!
Kramar från Aspåsfamiljen
/Ingela

elin sa...

God Jul!