söndag 24 juli 2011

köjliv

Vi for till en koja, en som förr användes i flottningen, och det var trångt i båten ! Men vovvarna fixade den guppande färden med bravur.

Mysigt värre med det enkla livet några dagar.

Utsikt från snarklådan där jag tillbringade rätt många timmar..... sovandes, funderandes och tittandes på gubbe och hundar.


MorsLillaOlle han hade härliga dagar, MysOlle!


Han är en riktig båthund, han nosar och kikar uppmärksamt, på allt...


... och på landbacken gäller det att ligga högt.






Loke han intog vakten framför dör´a ti köjja.


Det gillar han skarpt att ha koll på husbondsfolke´.


Jag stickade på mina myrbersvantar medans
SÅ och Olle rökte fisk.



Mumsfillibabba!




Så kom regnet och vi drog...

Sköna dagar som känns i kroppen än...


Härligt med semester!

5 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Kanoners ser ni ut att ha jaft det! Skönt och få bo i koja och inte ha några krav och måsten :) Jag kliver snart av här på Pumpis och då ska mamma och jag åka till Fyrås på auktion, kanske fyndar jag något. Har spanat ut en gungstol, men hur jag ska få ner den till Malmö är en annan femma... :) Kramar till dig Moster

Musicmama sa...

du ser ut å ha ne artut som vanlit du =) Du....dom där "myrbärsvantan" ....går dom beställa???? både jag å dotra blev väldigt sugen.... Kram=)

elin sa...

Härligt ni har det!

karin sa...

Beställa!? nää, men du får mönstret så klart! Jag har själv fått både garn och mönster av goda vänner för sisådär ett par år sedan och först nu blir de färdiga. Är ingen hajare på mönsterstickning men fina blir dom.
Vill du ha det?
Kram tillbaks till både dej och din söta doter.

Musicmama sa...

Ja tack - absolut blev helsåld på mönstret - å när det inte går att beställa ...så får jag väl "flirta lite" med min mor då så kanske det ordnar sig =)I "värsta fall" får jag väl göra dom själv ...hehe Kram till dej å de dina!!!