måndag 4 juli 2011

Höjdahelg

Fjöse i Höjda är en härlig samlingsplats för min familj på mammas sida och i helgen samlades vi där och umgicks över generationerna.

Vila, tystnad, samtal, minnen, "bäginga", mat och rörelse ingår i Höjdalivet.



Nuförtiden kommer folket hit utan att behöva gå den krävande stigen upp!!!


Karro o jag arrangerade Höjda Cup med go´fika och roliga lekar.


Innan man kan sova på loftet måste vinterns "rat" städas bort och när det är gjort luktar det såpa alldeles otroligt gott. Man sover som en stock och drar timmerstockarna i kapp!!

Alla ligger på flatbädd på loftet nämligen. På morronkvisten avgörs vem som vunnit nattens stockdragning.... hahaha det är den tävlingen de påstår jag är etta på???




Utsikter gillar jag.

Här från sovloft och dass.

Skönt att hinna först på dasset och det gjorde jag den här gången...

sitta och lyssna på fågelkvitter och flugornas surr och titta på

de välkända bilderna.


Vildrosorna blommade stort...

På em kom tävlingssugna med vinnarögon och matsäck!


Vi hade både frågesport och påminutenlek inomhus, men ute var det staffettlekar som gällde!

Här är några bilder som får tala för sig själv!




Kul ni kom och kul hade jag...

vi gör ommet nästa år!


4 kommentarer:

Anonym sa...

haha va roligt ni maste ha haft och jag kan bara tanka mig go matn ni maste ha atit ocksa!! synd att jag inte kunde vara med. Pussokram kajsa

Karolina Sundqvist sa...

Haha, vad roliga bilder du fångat! Vi hade verkligen toppendagar i Höjda! Hm... hörre du, har du glömt att jag var på dasset klocka 3 på natten, betyder inte det att jag var först, hahaha!! Kramar till dig Moster <3

Anonym sa...

Hej Karin!
Vilken toppenhelg ni verkar haft, synd att jag inte kunde komma men nu laddar vi för nästa år. Jättefina kort du har tagit, ni verkade ha vädergudarna med er. Sköt om dej! Kramar från Anna W

karin sa...

Kajsa, vi saknade dej jättemycke´! Du får hoppas på nästa år när Amanda och NilsArne ska vara arrangörer.
Karro, javisstja du var ju först på dass! alldeles rätt det! Då blev jag tvåa där då...hihi
Anna, superroligt var det och gissa... det fanns bara fem mygger där i år!!! Sant, det var myggfritt.