torsdag 23 juni 2011

ledig dag idag

Sov och låg länge idag.

Klockan 05.30 såg det ut så här i mitt östra fönster, solen strålade in!

Pelargonerna njöt å jag me´.

Några timmar senare spöregnande det och jag blev ordentligt blöt eftersom jag var ute på sjön. Härligt! I duschen för lite värme och iväg till nästa sjö.

Där var det sommar! Varmt lite lagom skön vind och massor med abborrar.

Fast de var småa tusenbröder, ingen stor visade av sig. Roligt och mysigt att sitta högt upp på en mossig sten och dingla med bena och titta på småfisk.Sällskap av rö´köksika hade jag och det är en vänlig fågel som kommer försiktigt flaxande för att se om, möjligen, den blir bjuden på något gott.



En skön ledig dag !
Känns bra att arbeta helgen nu.

Trevlig midsommarhelg önskar jag dej som hälsar på här.

5 kommentarer:

Musicmama sa...

Så underbar sommarbild med dinglande ben (stövlar) Glad midsommar till dig med min vän =) Kramiz

Karolina Sundqvist sa...

Trevlig midsommar Moster! Vi ses en sväng på lördagmorgon och sen hela söndagen, ska bli roligt :)
Kramar

Anonym sa...

Men vilka vackert blommande pelargoner du har! Glad midsommar påre Karin, häls gubben!

karin sa...

Vem ska jag hälsa guben ifrån?
Renee du skulle varit med mej på bendingel en stund...
Karro vi har lite att göra på söndag...

karin sa...

Vem ska jag hälsa guben ifrån?
Renee du skulle varit med mej på bendingel en stund...
Karro vi har lite att göra på söndag...