söndag 12 juni 2011

bröllop 14 maj, med tillbehör

Rikard och Tukta i giftartagen...


... och här var det gjort !

Vackra, fina, underbara brudpar, vad ni överraskade mej och övriga bröllopsgäster
med en känsloladdad stund i Ströms Kyrka.
Här förenades vår tro med Buddas.

Tuktas familj.
Pappa Piron som kommit flygande från Tahiland och för första gången får se hur hans döttrar har det i sitt nya hemland, Sverige.


Herr och Fru Anderssson




Elins underbara tårta som också var jättejätte god.

Fylld med jordgubbar och egengjord vaniljkräm.


Mamma Tuk dukade upp en fantastisk middag med många rätter från deras

traditionsrika matkultur.

Tänk vilken upplevelse för SÅ och mej som gör som vi alltid har gjort!!!
Vi fick också vara med om deras viktiga, typ, cermonier som ska ge brudparet ett

friskt, lyckligt och gott liv i relation med andra.

Tack käraste brudpar och nyblivna familjemedlemmar.


Ute var det väder, regn och snöbyar!

Lycka?

Ja, jag hoppas på det!

Ett vårdträd, ett körsbärsträd som ska förgylla deras gård fick de av godaste vännerna

och här spekuleras om hur man ska hålla det vid liv bäst.

---
Några veckor senare kommer dessa varelser och uppvaktar de nygifta!



Svaningens Jaktlag blev lite sne när de inte blev bjudna på festen (bröllopet var hemligt) och

ordnade då på sitt sätt en hyllning till paret. Det blev roligt som bara den utöver kvällen.



Morgonen efter åkte vi till Stekenjokk och Fatmomakke

med pappa Piron så han fick uppleva snö och vinter.

Det var hans önskan.

Han fick den uppfylld med råge....


Storstora drivor....


...och stora med väldigt blöt snö. Härligt!


Piron älskade det, han verkligen tog för sig och lekte med detta overkliga frusna vatten.

Han trodde det skulle vara som isbitarna i drinken!?


Ja och vad tror jag om hans gummiträdsplantering....? Helt fel antagligen?!


---

Nu ska jag fara iväg på ett bröllop till.... tror jag hamnat i ett giftasstimm!


Lev väl om du kan och törs kära bloggläsare!

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Men herre min je va fint e brupar!
De va roligt att få se!

Anonym sa...

Va fina de var/är!Jag blev rörd av att
få se dem!Hälsa dem allt gott fr. mig. Motta

Anonym sa...

Jättesöta och fina! Å vilken fantastiskt fin bröllopstårta Elin hade gjort!! Helt otroligt!
Jonsa

elin sa...

Finaste brudparet!