måndag 9 maj 2011

Nytt porslin, för mej...

Har köpt lite nygamla tallrikar till min lägenhet och jag föll pladask för de här.

Några av dem är sedan det förra sekelskiftet men hur hela och fina som helst.

Den här med krolliljorna på är min favorit. Den ska jag äta på varje dag framöver.


Lillium heter den.
Wexiö heter den här nedan och är också jättefin i mina ögon!
Jag gillar fåglar nämligen.

Svalan på nästa tallrik är förtjusande och jag ska med nöje servera
någon påhälsare lunch på den.

Till sist en djuptallrik med guldkant.


Är så glad för mina fynd på nätbutiken

http://www.ateljeskogslyckan.se/

Gå in och titta och tänk på återbruket och miljön!
Varför inte använda det som redan finns!?
---
Har semester och njuter varje dag, varje stund av att få vara hemmavid.
Fint väder, fåglarna kvittrar så det sjunger i öronen på mej, gräset grönskar och i kväll
sätts båten i sjön. Vad kan man mera begära?

2 kommentarer:

elin sa...

å, vilka fina!

strömmas sida sa...

Vilka fina tallrikar.

Det måste vara härligt, nu när det ,är så fint väder att bo så fint som du gör.

Nattkram
strömma