tisdag 24 maj 2011

Jamtli Kyrka, Vårmarknad och en Kusin

Jag köpte ett sånt här häftigt hängsmycke av den nyskapande kreatören, Katarina Widegren.




Min klocka står på 04.30 som är en bekant och bekväm tid för mej.


(bilden har jag lånat från hennes sida på fb)





Min goa fina kusin Bettan och jag träffades på Jamtlis vårmarknad för en dags umgänge





och det blev en alldeles underbar dag!





Vi pratade, pratade och pratade.... jag nästan inte såg vad som fanns i alla stånden??
Förutom hängsmycket då.




Vi beundrarde kyrkobygget och jag längtar till den 12 juni när invigningen ska ske.





Jag ska nämligen vara med på ett bröllop där den dagen. Märkvärdigt och spännande!
Undrar om byggarna hinner klart? Spännande de å.

Nyfiket försöker jag kika in... men det går inte, för högt.

Träffa nya, gamla, goa släktingar och vänner är en ynnest och i sån härlig miljö som Jamtli det är helt underbart. Och gissa om jag blev med pellisar igen?? Jodå, tre sorter till samlingen igen.



var där och sålde sina otroligt fina, kraftiga, växtvilliga pelargonplantor.

Nä, nu är det slut för idag, Hej Då!




1 kommentar:

Anna Nilsén sa...

De är ju de och vi träffas alldeles För sällan!

Du behöver inte alltid kommentera men de är roligt när du gör de :)
jag snokar in på din blogg nästan varje dag men kommenterar inte alltid jag heller.

Hoppas att allt är bra med dig faster! Sköt om dig! Kramar!! ♥