måndag 7 januari 2008

måndagsmåran

Är nu i min lägenhet på Flata och ska så vara hela arbetsveckan ut.
Tycker att det är rätt mysigt här även om en del möbler och lampor
skulle behöva kompletteras.
Under en av veckans dagar ska jag till IKEA och kanske faller jag för eller får något tips då.
Jag har t ex sommargardinerna uppe än och jag funderar på åretruntgardiner....
skulle vara bra idé !?
Tänk förr, för sisådär 15 år sedan då bytte jag gardiner 4-5 gånger om året, överallt!!!
Tur man blir klokare med åren.
Just nu har jag mätat min kropp och den minskar lite här och lite där och jag är nästan aldrig hungrig eller sugen. Det som förvånar mej mest är att fikabröd och annat godis inte ens intresserar mej längre. En dag förra veckan vid fikat på jobbet tog min arbetskamrat fram en sån där marsipanlimpa med mörk choklad och rosa papper på och jag blev lite avis. Bad att få lukta på papperet och det blev jag nöjd med. Hurra!
Jag har fått en otrolig känslig smak för socker. När jag lagade till en köttfärsröra så fanns ingen tomatpuré el annan tomatvara hemma så jag sprutade i lite ketchup men ajajaj vilken sötbomb det blev. Kunde inte äta anrättningen, av två sprut ketchup blev det otroligt sött och direkt äclkigt i min mun.
Hurra! va bra.
För övrigt så ska jag vara väldigt restrektiv med tomater enligt den metod jag följer
liksom frukt eftersom det är så mycket fruktos = socker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gardinbyte en gång/år får räcka för mig. Jag tycker du ska köpa åretruntgardiner.
Fränt, det där med sockret. Ni är duktiga!

Elisabeth sa...

Jaa, ni är jätteduktiga. Det där med smaken om socker håller jag med om, otroligt hur man dövat smaklökarna föurt!!!
Jag måste komma igång igen jag också, och äta lite sunt :)

Elisabeth sa...

Vad kul det var att träffa dig och se vilken otrolig skillnad det är. Vart tar du vägen lille vänn?? :)
Du är jätteduktig tycker jag.
Avis på din järnvilja!!!
Kämpar på här också :)

Anonym sa...

Men marsipanen smakade TOPPEN i min mun...HURRA ;)