onsdag 16 november 2011

Lugn och fin novemberdag....

 Loke och LillOlle gör mina dagar till glädje.
Jag saknar de så mycke´ när jag är på Flata...
Och Tyra förstås, som får mej/oss ut på härliga promenader när jag är hemma.
                                              Här manar hon mej till att skynda på! Kom nu!
Skynda på !
                             Vackraste tänkbara väder och upplevelserna är totala för själ och hjärta.






                     Vi står blick stilla, länge, för att få se hur ett sikstim hoppar och krumbuktar med
                                         sina silverkroppar i flygande fläng utöver vattenytan.
                                           Vi läser av omgivningen med näsa, öron och ögon och fylls av ro.
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Till något helt annat, jag har en moster som heter Ingeborg.... nä, hon heter Karin och hon kan inte kasta saker utan delar gärna med sig av sin livssamling. haha   Häromdagen kom ett paket som jag fick hämta ut mot legitimation och i det fanns en häftig samling av recept !  På alla möjliga vilda djur... bl a kråka!!!???
Tror då du min käraste Moster att jag kommer att laga kråka, va???? Du är omtänksam och det är jag också, sååå... jag skickade hela härligheten vidare till min yngsta bror som numera idkar sina kunskaper i matlagningsvärlden som en del i sin försörjning. Hoppas och tror att han kan få nöje av den med omsorg gjorda och spararde receptpärmen. Nuförtiden måsta man ju vara utstickande och annorlunda för att bli uppskattad och känd för sina konster och med den där pärmen kan han lyckas!!! 

Tack kära Motta... fortsättning följer antagligen!?

5 kommentarer:

elin sa...

Å huvva, jag hoppas att det inte blir kråka på nästa Renåkalas!

karin sa...

Ja, Elin, vi har ju fått både det ena och det andra av "gammkötte" när vi varit där på kalas! Jag tänker då att ungkråka kan inte vara sämre.... hehe

DeBeer sa...

Ni vet det där med "återanvändning" ligger i släkten!!! Är det ingen som behöver en fluffig speldosa som spelar Für Elise, utformad som en blå måne med två hängande kaniner???

Anonym sa...

Jamen, kråka är ju en delikatess på Tenstopet i sth. under en viss tid, det är tydligen en riktigt gammal maträtt : )
Kicki

karin sa...

jaha, Kicki, kanske får vi träffas och äta kråka, sjunga och dansa till Kråkedansen?!
Det skulle vara kuuuuul...

Erica, jag är intresserad av speldosan!