torsdag 15 september 2011

hu vad det blåser idag...

... trodde någon av tallarna skulle ge vika för västablåsen!
Inne i skogen var det gudomligt vackert och lungt.Men Vattudalen den gungade på ordentligt. Jag gillar hösten och en rejäl blåsig, solig dag.
Precis som idag.



Här har ett litet hus försvunnit, ett hus som jag var rätt många gånger i och vid när jag växte upp. Scoutstugan på Rotnäset, där gjorde jag pulverpotatismos för första gången i mitt unga liv och den blev stabbig minns jag, men med några kokkorvar och ketchup gick det ner för alla inblandade!!! Sedan tände vi upp lägereld och sjöng "Comba ya my Lord" tills det mörknade.


Jag var med i scouterna, i patrull Älgen. Ja, jösses, nu är det många minnen som poppar upp!?

---

Så är det när man kommer tillbaka till platser man varit på för lääääänge sedan.

2 kommentarer:

elin sa...

å, ja va me å plocka ner take på huse.

DeBeer sa...

Här i Sumpan viner det bra runt knutarna med, det märks att hösten är här!

Det bidde en Blogg:
http://manganiadulskadeolitetill.blogspot.com/

Kram - Erica