måndag 19 september 2011

Hjärtligt och fint besök

Sessan, Tyras tikvalp och förstfödda hälsade på häromdagen och hon är den finaste av fina i mina ögon! Hon och jag skulle ju bli pensionärer ilag men verkligheten blev något annat.
Hon heter Tuva numera och lever med husse Martin både i Frostviken och i Roslagen.
Här är hon mittemellan sina bröder Totte pch Loke.
Jag verkligen älskade henne från första början och det var ömsesidigt.
Här tar vi farväl och det var svårt för mej.
Hon känner igen mej och gnäller och gnyr när vi träffs, vill vara mej nära.
Den här gången skrattade hon jättemånga gånger och ville komma i min famn.
Snacka om lycka!!!
Mjuk, vänlig och snäll är hon men fem älgar blev skjuten i fjol där hon var delaktig.
Duktig tjej.
Mamma Tyra och brorsorna ville träffa henne.....
men vi tror de har noskvalster så det får bli nästa gång i stället.
I oktober kommer de tillbaka igen.

Martin och Tuva.
Hon kom till rätt husse som tur var för mitt hjärta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Du är för underbar. Ditt hjärta är verkligen stort både för djur och människor.
Kram Birgitta
ps vilken trevlig blogg du har

Karolina Sundqvist sa...

Vad roligt och träffa din söta sessan. Duktig verkar hon vara där hon bor nu :)

Sköt om dig Moster!
Många Kramar

karin sa...

Birgitta, vem är du? Tack för dina ord. Det är faktiskt kul när det kommenteras.
Karro jag sköter mej allt vad jag förmår och hoppas du gör detsamma?
Ska snart berätta hur, varför och när jag kommer till Malmö i början av december. puss

Anonym sa...

Hej Karin

Jo det är din gamla jobbarkomis från "Hemmets tid i tullingsås) Tänk vad vi storstädade. Det var tider det. Jag är verkligen imponerad över vad duktig du är på allt.
kram BK

karin sa...

Åh, käraste Birgitta var det du!!!!! Roligt att du kikar in till mej. Ja, herreminje vad vi lärde oss på Hemmet! inte minst kamratskap, som sitter i än.
storkramen till Dej.