tisdag 23 augusti 2011

Till Höjda idag i strålande solsken och blå himmel.
Jag njöt under den gamla rönnen både av skuggan och vetskapen om att hon som hade sin kryddgård vid just detta träd tittar till mej ibland. Kryptiskt kanske det låter men jag har varit till en som talat om det för mej. Ett sk medium sa häpnadsväckande saker om mej och till mej från min mammas farmor. Hon levde sitt liv på Höjda. Jag är fortfarande brydd över vad som mediet förmedlade till mej!!???



På vägen ner för Höjda kan man ta sej ett kådtuggummi om man är sugen....?
När jag växte upp tuggade jag rätt ofta på det. Smuligt, skärt och inte särskilt gott.

Så här kan ett sån gran se ut. Tuggummigran.


Fina älskade skog hoppas skogsbolaget aldrig hugger här!

Hinner inte med mitt sällskap för det är så mycket att titta på.

När vi skulle åka iväg så gick det väldigt dåligt.... punka!!!!!!

Tur SÅ var med för jag vill inte byta däck!!!!

För övrigt var det en otursdag idag. Glömde nyckeln till Höjdafjöset, fick fara hem dryga milen enkelresa för att hämta den, lade en skurkäpp på biltaket som såklart for av och några lastbilar körde på och det blev bara skrot(den var spritny). Väl hemma bröt jag av min bästa förskärare och spräckte en fönsterruta i kammaren. Då sa SÅ nu sitt vi still och mitt i klea resten av dan!

----

Elin efterlyste kort från min nya kamera så varsågod här kommer träningskort med dina djur som modeller.

Grålle lurar på något....
Såg aldrig frammen på nyhönerna, men de var fina bak å...








Hönsmamma.

Vilja och mamma Fia




Finaste Herkules myser i solvärmen....


6 kommentarer:

Malla sa...

HAHAHA!!! töcke dagar e inte kul minsann!!!
Snygg lugg förresten på ditt "kamerakort" ;-)
hihihi

karin sa...

Lite lik Marit Paulsson iaf i luggen!!! så de e tur du gillar den Malla!!! hahaha

Anonym sa...

vad formedlade mediet till dig? :)
kram kajsa

elin sa...

Fina bilder! men det var ju inte nödvändigtvis på mina djur dom behövde vara..:)

Karolina Sundqvist sa...

Vilka fina bilder det blir med din nya kamera! Kul att du skaffat dig en sådan häftig grej!! Synd att vi inte hann med Höjda en gång till i sommar, men nästa så :) Kramar

Sofie sa...

Hej fina Karin! Måste bara börja med att skriva herregud vilka fina bilder på hästarna!

Självklart får du lägga ut trycket på bloggen! Den är ju din nu!!! Roligt att du gillar den :)

Kram!