fredag 5 augusti 2011

Ragnars bodega, kvällsöppet



Underhållning som det svänger om!!!!!
Per-Olof och Agneta Wallberg muntra spelemän som fick mina fötter att stampa takten!
De har precis nu givit ut en cd med sin musik.



Grattis till det och



Lycka till!








Ragnars Bodega hade tillställning i kvällst och de godaste pizzor lämnade hans

självgjorda fantastiska baka-ugn.

Många gäster och stämningen var på topp

och allt var gott!
Min vedugnsbakade pizza a´la Mia
försvann i ett nafs.
Mia, hon själv, som snodde runt, skrattade, berättade historier och höll tal...
sedan sjöng vi för full hals, läsarsånger, så jag iaf blev nästan pånyttfödd??!!

Kul med dragspelare och annat löst folk! Längtar redan tills Bodegan öppnar igen... Ragnar han fastnade inte på något kort han?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har åkt förbi ert vackra Djupudden idag,hade turen att få se en liten björn oxå. Men den hade så bråttom att gömma sej så några foton blev det ej.Svängde in till Havsnäs Vindkraftspark,det var "mäktigt att se storpropellrarna". Ewa

karin sa...

Ewa, vem är du? Jag kommer inte på det??? Varför stannade du inte till hos mej en stund då? Vindkraftsparken är väl mäktig! Jag gillar den. Och bjenn fick du se!! Här i mina krokar eller?
Hör av dej igen....

Anonym sa...

Hej igen!Har av en ren slump läst din blogg emellanåt o jag gillar de du skriver,även dina bilder.
Jag bor i Ramsele, så igår tog vi en biltur mot Ström vidare mot Renålandet o Svaningen dit min gubbe fraktat skogsplant. .Björnen såg vi strax efter skylten som visar till Bågede.
När vi åker nästa gång då lovar jag att vi tittar in,de vore trevligt. Ha det bra Kram Ewa

karin sa...

Nämen vad trevligt att du hälsar på mej här ibland. Välkommen in nästa gång då när ni kör förbi!
Jag antar det inte händer så ofta. Är du med i fb? det är jag så kanske kan vi snacka där också?
ha de gott själv...

Anonym sa...

Brukar du besöka spelmansstämman här i Ramsele? Känner igen paret Wallberg,dom spelar så suveränt bra,brukar lyssna till dom varje år.Jag har inte gått med i fb ännu men det kanske blir..
Ha en bra kväll ! Ewa

karin sa...

Nä, det brukar jag inte men kan väl tänka mej göra det. Per-Olof Wallberg är min kusin och just nu lysnar jag till deras cd som just kommit ut!!! konstigt va? Ja, dom är riktigt bra och för mej är tvåradigt barndomsminne. Jag har sjungit folkvisor med ett gäng kvinns från Flata och delar av de tror jag varit till Ramsele och deltagit i stämman. Känner du till en numera död folkvisetraditionsbärare (jädrar vilket långt ord) vid namn Karin Sikström? hennes dotter Carina känner jag. Tror de kommer från ditt håll.
Hej för nu/K.

Anonym sa...

Kommer du till Ramsele så hör av dej,jag finns på stämman hela helgen.(i "lilla serveringen").
Karins låtar har jag hört framföras av Ulrika Bodén,mycket vackra folkvisor..
Tjing/E

Anonym sa...

Hej Karin!
Fick tips om din blogg idag av gäster i min loppis i Stora Blåsjön.Vet inte om vi har träffats någon gång.Vi flyttade hit från stockholm för 11 år sedan och öppnade loppis.Om du kommer till blåsjön så gör ett besök hos mig så kan vi prata hantverk och pyssel för det är mitt stora intresse.Välkommen!Mvh Helena