måndag 6 december 2010



Nygamla stolar har jag köpt på antikaffären.
In med dom och ut med de gamla furustolarna som vi köpte för cirkus 35 år sedan.... slitna och utgnissade hamnar de nu på logen för vidare färd mot elden.....eller....

Vita stolar i vårt kök är en utmaning !
Gubb-bakar är sällan särskilt rena. Ja, uttapå broka mejn je!
Sydde därför ihop fårskinnsrester lite slarvigt så där och det blev jättebra. Både för skitiga byxor och kalla rövar.


På Jamtli´s Julmarknad köpte jag en rolig stoldyna eller sittunderlag som
är gjort som en klackmatta.
Finaste filtspill från Röros komponerad och sydd av Kathy Bäck från Härjedalen.
Jag bara älskar den och där får jag sitta på lördagskvällarna!!!



Allt gammalt och slitet kastar jag inte ut !


SÅ och jag har nu varit förlovade i 40 år.
Trot den som vill !
Jag har svårt att fatta det.
Därför sydda jag jubileumskuddar som jag tänkte vi kunde lägga vår

huvuden på och fundera över den tid som gått...
men inte blev det så, inte! I allafall inte på den dagen, kanske en annan.....

Nä, fundera inte för mycket på det som varit utan blicka framåt......

Inga kommentarer: