onsdag 29 september 2010

Jag solar i den härliga höstsolen och lyssnar på motorsågens brum brumm brummmm....
Det kommer grandoft till min näsa och det är en högst angenäm lukt kan jag meddela.
Kåda.... luktar gott.
SÅ håller på att hugga bort en hel dunge med träd som står väldigt nära den luftburna telefonledningen. Därmed kommer det att bli ljusare och luftigare i det mörkaste hörnet på vår gård och vi får direkt utsikt mot en kalyta där björnarna brukar vara.
Bra de, då kan jag sitta på bron och spana till våren.
Snart är dessa träd ett minne blott.

SÅ känner sig lite ringrostig men takterna sitter i !
Han har varit timmerhuggare drygt 30 år av sitt yrkesliv.
De sista femton åren har det mest varit röjning och lite andra sorters arbeten.
Manuell timmerhuggning existerar väl knappast längre
hos skogsbolagen skulle jag tro.


Här verkar han be till högre makt om hjälp ...
Nädå, han tittar bara på nästa gran som ska tas.
Och jag fortsätter sola...

Inga kommentarer: