söndag 26 september 2010

god morgon idag

Vi tog oss en tur till Höjda tidigt denna morgon i ett frostigt och halvkallt höstväder.
Skönt till 1000 !
---
Västat som det sades en gång i tiden om detta hus.
Numera är det en kusin åt mej som äger det.
Min mamma är född där.
Huset är i dåligt skick så få se hur länge det kan, eller vill, stå kvar som ett monument över svunnen tid.
MorsLillaOlle han tycker det är lajbans att vara lös och kuta fort, fort och vara fri!


På väg utför Höjda och Loke får vara i band!
Tja, det går för sig de å....

Tyra hon är mitt "stöd"
i skogen och hon sköter sig mer än väl när jag håller i snöret.

SÅ han är packåsna som sig bör! haha
Fast här är "nästen" uppäten och säcken tom.
Härliga tider nu !
Igår var vi på Kungautsikten och spanade på
Fiskåfjället...
... och Munsfjället.
Ingen snö än i allafall.
Allt för nu...
när jag får vara hemma några dagar igen.
Ska försöka putsa några fönster medans sola skin.
God söndagseftermiddag och kväll.

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Fina, härliga HÖJDA!
Längtar dit.

Karolina Sundqvist sa...

Jag längtar också dit, ser fram emot nästa sommar när du och jag ska ordna knytkalas :)
Härliga bilder överallt!

elin sa...

Jag vill också gå till Höjda och se Kungautsikt. Härlig helg ni ser ut att haft.

karin sa...

Elin, kom en ledig dag så ska du få vara med och se.....
Jag är hemma ons o tors denna vecka.
Karro, vilket kalas vi ska ha då!
Bara för att....
Gurun, kom då!
kram till er alla tre.