lördag 9 januari 2010

Två dagars ledighet avverkas fort när man har roliga sysslor och har möjlighet och lust till god mat. Jag har båda delarna. Kallt som "skröön" har det varit så utelivet har bestått av en sväng ut på bron för att släppa in hundar som också velat vara inne och en annan sväng med liten hund i koppel och det är kul.
Har städat ut julen, strukit en massa som blivit liggande, kokat superdupergod älgköttsoppa
och stekt denna vackra prickiga fisk.
Gosat och myst med hundarna men också fostrat Loke för första gången ordentligt. Det känn på men blev bra sedan. Han har lätt för att skälla inne och springa och smita undan när jag kallar på honom. Olle han är av en annan sort, lugnt betraktar han situationen, stannar kvar och lägger öronen och viftar på svansen. Spännande med två.

Jag måste bara tillbringa lite tid på golvet...
mys och åter mys.
Inget bus här, inget bitande bara snälla, mjuka, varma, goa vovvar.
Tyra tycker mycket om dessa stunder.
---
Önskar dej en trevlig och utevänlig helg.
För mej är det arbete som gäller och det är inte så tokigt heller.
Hej Hej !



4 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Vad mysigt det ser ut där på golvet!
Och göttans med fisken :)

PoK

Anonym sa...

Vilken underbar gosmysbild!
Kram till dig från Jonsa (har du fått din julklapp från Elin än??

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken mysig liten familj (stor menar jag ju såklart).
Vad gott det lät med superdupergod köttsoppa. Det ska jag ta och göra framgent. Må så gott. Kram kram till dig.

Anonym sa...

Gott,gott,med sååå fin mat.
Mys,mys,med så fina gosedjur.
Jag tar och steker upp lite KAMS.
Kramar,kammar katterna och dammsuger.
Kram Motta