måndag 25 februari 2008

sett och kännt

Tussilago de första för i år,
från Dalaresan, men ändå...
Rosor att använda till lyst på bröstet
se, det vackra tyget !
en glänsande halmmatta som pryder golvet

Jag har varit på snabbt besök i Mora, Leksand och Rättviks Hemslöjdsbutiker.
Sätergläntans gård och butik upplevde jag också.
Kan säja att de börjar klia i mina slöjdhänder av längtan att göra... ja, även att köpa en del.
En saltglaserad keramikskål, en skärbräda och en gördetsjälvsats med ett par vantar som ska stickas, filtas och broderas blev inköpt.
Träffade vänner som gav mej tankar och idéer i slöjd- och trädgårdsvärlden. Kul!



En stund av stillhet och eftertanke fick jag under den begravning jag var med på. Vackert, värdigt och vänligt.
känslor svallade med anhöriga, den fantastiska musiken, sången
och prästens ord....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dalatussilago! Å ljuva minnen, till mammas födelsedag 4/4 brukade jag plocka och skicka tussilago till henne. Synd att ditt ärende var av en så tråkig art. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på ditt och din sörjande väninnas gemensamma intresse kring begravningar och undra om hon var hjälpt av detta i sin egen situation? Jag tänker att kreativitet kan vara viktig även i sorgen.
Kram Ingrid

Karolina Sundqvist sa...

Här kommer hemisdan där du kan kika på den fina dikstrashållaren! Lycka till med köpet :)

http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00166&page=2&countrs=30&size=30&method=search&alt=&sokfalt=disktrasa&visa=

Många kramar Karro