torsdag 14 februari 2008

arbete inkräktar på fritiden

en hel vecka har gått och den har bara svischat förbi. Jag har arbetat och slitit hela tiden...
Den lediga dag jag haft använde jag till stadsresa med klädinköp och det var slitet, fy vad arbetssamt att prova kläder i trånga, varma provhytter. Visserligen roligt för jag har minskat en och ibland två storlekar men mitt intresse för kläder har för det inte ökat ! Det blev två jackor och ett par jeans, en tröja och två klänningar !!?? eller rockar vet ej vad det kallas nuförtiden.
Jag hade behov av en varm jacka men det blev två kalla. Behöver dom fram på vårkanten.

På jobbet har jag funderat på att gå ner i arbetstid med ca 5% för att få någon dag till per månad för att vara hemma på Djupudden. Det känns lite av det nu. Inte bra.

Idag ska min syster städa mina tänder för första gången... jag både gruvar och längtar.
Tänk om jag får igen för alla mina synder.... jag lämnar över mej i hennes händer....
Hej svejs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min vän, tänker på dig och jobbet och sånt...kloka tankar om lite ledigt. Kram, Ingrid