onsdag 16 mars 2011

livsnjutning

Sådärja, nu äntligen har skidorna kommit fram och jag har tagit första turen för i år!
Hurra!
Tyra gjorde mig sällskap och vi träffade på väldigt roliga spår.
Spår av en utter.
Se hur den åkt på sin trinda mage en bit och sedan pinnat iväg på sina ganska stora fötter.

SÅ fick titta på en utter genom köksfönstret häromdagen och
det är första gången det hänt hos oss iaf.
Nu får fiskarna se upp när den har kommit tillbaka hit till sjöarna och vattendragen.
Välkommen säger jag.

Dagens lunch åt vi ute i solsken och lite kallblås.
Dessa två herrar är i våffelstekartagen och det lyckades otroligt bra!


Vi har ett äldre våffeljärn som är för vedspisen
men det går jättebra att grädda våfflor
med det, ute över elden.

Detta kommer att göras många gånger till
framöver den underbara vårvintern som vi har.
Så, den som kommer hit och hälsar på kan
få smaka (om vädret tillåter).

Jag åt mina våfflor med blåbär och grädde,
mumsfillibabba!
Vi hade också "giftas" till.
Det är grädde med lingonsylt i. Det är jättejättegott.
SÅ´s mamma gjorde på det viset och varför
det kallades "giftas" vet inte SÅ.



Vilken härlig dag jag haft idag.
Önskar Du varit här och delat den med mej.
En annan gång kanske det blir så.......?!

7 kommentarer:

elin sa...

Å,va roligt att du är i bloggfart igen!

karin sa...

Glad att du tycker det Elin!
Man kan ju inte annat än att bli bättre till mods när vårvinterns fina dagar kommer.

Anonym sa...

Nu blir jag alldeles förfärligt avundsjuk.
Så underbara bilder.
Det vattnas i munnen rejält när jag ser våfflorna
sylt o grädde.
kram från Chrissie

Anonym sa...

Hej Karin!
Det är jätteroligt att du börjat bloggat igen. Du har varit "sakensam". Det är härligt att se lite vyer hemifrån. Vårvintern är underbar, nu längtar jag upp till Svaningen, sitta ner på utgår´n och grilla en körv. Många kramar till dej från oss på Frösön. Hälsa gubben! Anna W

karin sa...

Kul att både Klagshamn och Frösön visar av sig här!
Ja, visst vattnas det i munnen både av våfflor, snö och solsken.
Anna visa av dig om du kommer till byn det skulle vara roligt. Kanske vi kan båda äta körven å våfflan i lag.
Kramen till er båda "godingar"!

Anonym sa...

Vilken upptäckt jag gjort:Du har återuppstått på bloggen !
Kul Karin.
Jag blir ju så avundsjuk när jag ser vere och gosakran.
Motta

Karolina Sundqvist sa...

Åh, verkligen jättekul att du börjat blogga igen Moster! Jag har också saknat dina inlägg :)

Jag är faktiskt riktigt avis på eran 5:e årstid... här i Malmö har inte våren tittat fram ännu, men snart så!

Kramar